Nu har mörkret och kylan kopplat greppet om oss riktigt ordentligt. Så här kommer förhoppningsvis lite uppiggande rader.
Allhelgonahelgen är en tidpunkt då man särskilt minns sina gamla släktingar. Släktföreningen sköter ju två gravar i Bergum, Olaus & Nelly Augusta samt Louise & Hilding.
Och båda var iordninggjorda och väldigt fina till den helgen.
Hemsidan fylls sakta men säkert på med spännande material. Bl.a. har Thomas Erenmalm gjort ett fantastiskt arbete genom att skriva historien om Fagernäs Väveri i Mölnbo. David Pettersson var chef där i många år, och såväl Tore som Anita är också födda där. Intressant naturligtvis för alla Bjerhem:are, men spännande läsning för oss alla.
https://smakulla.se/wp-content/uploads/2025/11/Fagernas-20251021.pdf
För några veckor sedan besökte Ellinor och undertecknad, tillsammans med Gunnar, Anita & Pelle i Smålandsstenar. Vi pratade mycket om Olaus och hans barn i första hand. Mycket ny information kom fram, som så småningom kommer att hamna på hemsidan i någon form.
Vi fastnade förresten på Albert. Han bodde ju på Småkulla fram till 1977, och avled 1985. Och han slutade sina dagar på ett sjukhem i Göteborg. Men var bodde han däremellan? Någon som vet?
Och har du någon historia, stor eller liten, så hör av dig. Allt passar på hemsidan.
Glöm inte att logga in: smakulla.se
Planeringen har också så sakta börjat för kommande släktkalas, även om det är några år kvar tills dess.
Datum: Lördag, 10 juni, 2028
…skriv in det i almanackan redan nu.
Låt december bli en lugn månad, utan alltför mycket stress.
hälsningar, staffan